«Ο ΘΟΥ-ΒΟΥ τρυπάει τα δίχτυα» [Video]
Ο Θανάσης Βέγγος στις 20 Μαρτίου 1978 πρωταγωνίστησε στην ποδοσφαιρική αναμέτρηση ανάμεσα στις ομάδες των Ηθοποιών και τον Δημοσιογράφων. |
Ο Θανάσης
Βέγγος ήταν «Ένας άνθρωπος παντός καιρού». Αυτό τον τίτλο είχε διαλέξει ο ίδιος
για το βιβλίο στο οποίο ο Γιάννης Σολδάτος συγκέντρωσε κείμενα, κριτικές και
δημοσιεύματα που περιέγραφαν τη διαδρομή της καριέρας του.
Οι σελίδες του
αθλητικού Τύπου δεν είναι οι κατάλληλες για να δώσουν την εικόνα μιας πορείας
που επηρέασε την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου και έχει χαρίσει σε όλους
μας όμορφες στιγμές.
Ο Θανάσης
Βέγγος συνήθως έτρεχε στις περισσότερες ταινίες του και είναι μουσικά θέματα
που στο άκουσμα τους μας φέρνουν την εικόνα του στο μυαλό.
“Η αναμέτρηση των Ηθοποιών με τους
Δημοσιογράφους στις 20 Μαρτίου 1978 γινόταν για την ενίσχυση του ταμείου των
καλλιτεχνών που εκείνη την εποχή ήταν σε κόντρα με την Κρατική τηλεόραση που
δεν τους αναγνώριζε τα πνευματικά δικαιώματα. “
Στις 20 Μαρτίου
1978 με «προίκα» το ταλέντο του που πάντα ενθουσίαζε το κοινό δεν δυσκολεύθηκε
να κερδίσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο και στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας.
Η αναμέτρηση
των Ηθοποιών με τους Δημοσιογράφους γινόταν για την ενίσχυση του ταμείου των
καλλιτεχνών που εκείνη την εποχή ήταν σε κόντρα με την Κρατική τηλεόραση που
δεν τους αναγνώριζε τα πνευματικά δικαιώματα και τους οδήγησε σε απεργία.
Την προηγούμενη
της αναμέτρησης υπήρχε δήλωση του Θανάση Βέγγου στην «Αθλητική Ηχώ» που
προειδοποιούσε την ομάδα των δημοσιογράφων. «Θα τους σκάσω στο τρέξιμο και θα
βάλω δύο γκολ».
Η κινητοποίηση
για εκείνο το απόγευμα της 20ης Μαρτίου 1978 ήταν πρωτοφανής και παρατηρήθηκαν
ακόμη και φαινόμενα μαύρης αγοράς με τα εισιτήρια των 80 δραχμών να φτάνουν
μέχρι και τις 120 δραχμές.
Μπροστά σε 40.000 φιλάθλους έγινε η αναμέτρηση των δύο ομάδων με σημαντικές παρουσίες στους επισήμους (Καρέζη – Καζάκος) και τον Θανάση Βέγγο να φτάνει λίγα λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα στο γήπεδο και να τον περιμένει στην πόρτα των αποδυτηρίων ο Σωτήρης Μουστάκας. Προπονητές των δύο ομάδων είχαν αναλάβει, οι Ζλάτκο Τσαϊκόφσκι - Αλέξι Πέτροβιτς την τεχνική καθοδήγηση των ηθοποιών και ο Πάνος Μάρκοβιτς αυτή των δημοσιογράφων.
“Οι δημοσιογράφοι επικράτησαν τελικά με 5-3 των
ηθοποιών με τον Θανάση Βέγγο στο δεύτερο ημίχρονο να αγωνίζεται σε θέση σέντερ
φορ. Σημείωσε δύο γκολ από το σημείο του πέναλτι και είδε μια κίτρινη κάρτα από
τον διαιτητή Ζλατάνο.”
Οι δημοσιογράφοι επικράτησαν τελικά με 5-3 των ηθοποιών με τον Θανάση Βέγγο
στο δεύτερο ημίχρονο να αγωνίζεται σε θέση σέντερ φορ. Σημείωσε δύο γκολ από το
σημείο του πέναλτι και είδε μια κίτρινη κάρτα από τον διαιτητή Ζλατάνο που τα
άκουσε από την εξέδρα για αυτή του την απόφαση.
Ο ίδιος βέβαια την δέχθηκε με ιδιαίτερη επισημότητα όπως
αναφέρει ο Γιάννης Αργυρίου στην περιγραφή του αγώνα στην «Αθλητική Ηχώ»:
«Υποκλίνεται, κάνει δύο βήματα πίσω και σηκώνει ψηλά τα χέρια. Στο 80ο λεπτό θα
δουν οι φίλαθλοι και μια ξανθιά παίκτρια να ετοιμάζεται για αλλαγή.
Είναι η Δέσποινα Στυλιανοπούλου που παίρνει τη θέση του
Βέγγου.
Το παιχνίδι όμως δεν γίνεται να συνεχισθεί. Δεν είναι δυνατόν να
συνεχισθεί. Γύρω από τον αγωνιστικό χώρο βρίσκονται 5.000 θεατές που σε κάθε
διακοπή προσπαθούν να μπουν μέσα. Αυτό κάνουν και τώρα που ο Βέγγος αποχωρεί
χαιρετώντας τα πλήθη σαν τον μεγάλο μπαλαδόρο που αναγκαστικά εγκαταλείπει.
Ο Ζλατάνος αναγκάζεται να σφυρίξει τη λήξη του αγώνος
δίνοντας έτσι τέλος και στο ασταμάτητο γέλιο».
“Στις δηλώσεις του μετά το ματς μίλησε για μια καριέρα που ξεκινά. «Ναι μωρέ… βρίσκομαι σε τρομερή φόρμα. Σκέφτομαι φέτος να κάνω καμιά μεταγραφή. Άλλωστε έχω προτάσεις από το εξωτερικό. Θα προτιμήσω ελληνική ομάδα διότι εδώ έχει καλό κλίμα, ωραία θάλασσα και άλλα».”
Μετά το τέλος του αγώνα ο Θανάσης Βέγγος πήγε στα αποδυτήρια των δημοσιογράφων, άνοιξε την πόρτα και τους είπε:
“Στις δηλώσεις του μετά το ματς μίλησε για μια καριέρα που ξεκινά. «Ναι μωρέ… βρίσκομαι σε τρομερή φόρμα. Σκέφτομαι φέτος να κάνω καμιά μεταγραφή. Άλλωστε έχω προτάσεις από το εξωτερικό. Θα προτιμήσω ελληνική ομάδα διότι εδώ έχει καλό κλίμα, ωραία θάλασσα και άλλα».”
Μετά το τέλος του αγώνα ο Θανάσης Βέγγος πήγε στα αποδυτήρια των δημοσιογράφων, άνοιξε την πόρτα και τους είπε:
«Καλοί μου
άνθρωποι συγνώμη αν σας κούρασα».
Στις δηλώσεις του μετά το ματς πάντως μίλησε για μια
καριέρα που ξεκινά.
«Ναι μωρέ…
βρίσκομαι σε τρομερή φόρμα. Σκέφτομαι φέτος να κάνω καμιά μεταγραφή. Άλλωστε
έχω προτάσεις από το εξωτερικό. Θα προτιμήσω ελληνική ομάδα διότι εδώ έχει καλό
κλίμα, ωραία θάλασσα και άλλα».
Ο Θανάσης Βέγγος γεννήθηκε το 1927 στο Νέο Φάληρο και ήταν το μοναχοπαίδι του Βασίλη Βέγγου και της Ευδοκίας Σμυρνή.
Ο Θανάσης Βέγγος γεννήθηκε το 1927 στο Νέο Φάληρο και ήταν το μοναχοπαίδι του Βασίλη Βέγγου και της Ευδοκίας Σμυρνή.
Η οικογένεια ζούσε από τον μισθό του πατέρα του που
εργαζόταν στην Ηλεκτρική Εταιρεία. Στα δύο χρόνια που πέρασε στην Μακρόνησο
λόγω των αριστερών του πεποιθήσεων γνώρισε τον σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο, ο
οποίος το 1953 τον κάλεσε για να υποδυθεί τον πωλητή λεμονιών στη λαχαναγορά
για την ταινία «Μαγική πόλη». Τα επόμενα πέντε χρόνια έπαιξε μικρούς ρόλους και
παράλληλα εργαζόταν ως φροντιστής στα πλατό.
Το 1959 πήρε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηθοποιού χωρίς
να παρακολουθήσει μαθήματα σε σχολή, αλλά αλλά ως εξαιρετικό ταλέντο σύμφωνα με
την ετυμηγορία της ειδικής επιτροπής που τον εξέτασε. Το ίδιο διάστημα έπαιξε
και τον πρώτο μεγάλο ρόλο της καριέρας του στην ταινία «Οι δοσατζήδες» με
συμπρωταγωνιστή τον Νίκο Σταυρίδη. Ο ήρωας της ταινίας είχε το όνομα Θανάσης,
κάτι που τον ακολούθησε και στις μετέπειτα παρουσίες του.
Στην πορεία του έχει πρωταγωνιστήσει σε δεκάδες παραγωγές
και συμμετείχε σε περισσότερες από εκατό ταινίες. Σε συνεντεύξεις του έχει
δηλώσει οπαδός του Παναθηναϊκού.
Ήταν παντρεμένος με την Ασημίνα Βέγγου και είχαν
αποκτήσει δύο γιους.
Ο Θανάσης Βέγγος άφησε την τελευταία του πνοή
στις 3 Μαΐου 2011 έπειτα από
πολύμηνη παραμονή στο νοσοκομείο.oldfootball.gr |